Le Bain de Maid – Na Konci

Tříčlenná kapela z Chebu a Chodova letos vydala své v pořadí třetí EP s názvem Na Konci. Toto seskupení tří šílenců hrající post rock, screamo říznutý emocorem opět předvedlo, že se nebojí do toho pořádně hrábnout. Vydání alba proběhlo již tradičně pod taktovkou nezávislého labelu Venus Flag Records. Názvy písní si pamatovat nemusíte, protože dostaly místo názvů opět jen pořadová čísla (od 22 do 26).

Je nutné podotknout, že album nahrála kapela s novým basákem. Oproti dřívějším nahrávkám se basa posunula spíše do hlubšího rejstříku a techniku a hlavní slovo přenechala kytaře. Bicí nejsou nijak zbytečně překombinované a sednou do toho jako zadnice na hrnec. Kladně hodnotím i vyvážení klidných a řízných částí. Ty svižnější vás nenechají sedět v klidu. Jestli vás těch pět fláků úplně nerozmasakruje, tak jste suchaři. Hudbě bych vytkl jen občasné harašení s disharmonií, která nepůsobí na poslech příjemně.

Naléhavý a zoufalý křik, který doplňuje skvělou hudbu jen podtrhuje závažnost celé věci. Bohužel zpěvákovi toho moc není rozumět, což znemožňuje porozumění textům. Na napsání jednoho z textů (24) si přizvali dokonce i básnířku. Je škoda, že nemůžeme rozluštit jejich myšlenky. Ani booklet tentokrát neobsahuje texty. Tak snad se někdy dozvíme, co nám chtěli sdělit.

Za zmínku stojí i obal alba, na kterém se vyřádila umělkyně Bára. Ilustrace na obalu vám naznačují, co vás čeká. Všechna ta surovost se promítla z vnitřku alba na jeho obal.

Celkově se klukům album Na Konci velice vydařilo a troufám si říct, že je to zatím jejich nejlepší počin. Snad nejsou oni na konci sil a předvedou nám v novém roce další parádní shows a jejich další vál bude zase o kousek lepší.

FB: Le Bain de Maid

Autor: Thomson M. Kavka