GOC – Try it Baby!

Přerovská hard rocková kapela Group of Cocks (čímž určitě myslí “banda kohoutů”) vydala album s názvem Try it Baby! Tahle banda skloubila dohromady něco, co už je dávno dobře známé (třeba ze začátků AC/DC) s něčím novým a svěžím. Jejich styl jsem nedokázal charakterizovat lépe než “drzý rock’n’roll” a svou drzost potvrzují už v názvu.

Hned, jak si album pustíte, vybafne na vás rock’n’roll, co má koule. Svižné tempo, nakřáplý ječák a kytarové vyhrávky vás dostanou do té správné nálady a máte chuť tancovat, popíjet a bořit všechno okolo. Hudba do sebe dobře zapadá, nic nepřebývá ani nechybí a rify na sebe navazují bez jediného zádrhelu. Je snadno předvídatelná, což je pro pogování ideální. Jen bicí se ve všech skladbách dost často opakují. Bubeník využívá snad jen jednoho rifu u kterého se mění jen tempo a přechody. Trocha originality by tomu neuškodila. Hudba je sice vcelku jednoduchá, ale příjemná na poslech.

V jejich anglických textech bych žádnou hlubší myšlenku nehledal. Někdy tohle není vůbec na škodu. Zvláště v případě GOC jsou to texty, které očekáváte a chcete. Sprostá slova na správných místech umocňují pocit rebelie. Prostě drogy, sex a rock’n’roll.

Myslím si, že požitek z živých vystoupení bude ještě mnohem silnější, než ze studiových nahrávek. Celkově ale album hodnotím kladně, přestože se kluci z GOC ještě mají kam posouvat a mají co zlepšovat. Snad jim ta drzost vydrží a nezůstanou stát na místě. Pokud se posunou správným směrem, ještě o nich určitě uslyšíme a budeme je vídat na pódiích častěji, protože tohle je prostě kapela, kterou na pořádné party chcete.

Autor: T. M. Kavka