Arawn – Zrození

Mostecká thrashcoreová kapela Arawn, která nese název po bohu podsvětí (dle mytologie velšských Keltů), vydala letos v září své debutové album Zrození.

Album je plné skvělých řízných rifů. Hudba je svižná, bez jediného zádrhelu. I ten největší suchar musí při poslechu Arawn minimálně kývat hlavou do rytmu. Na živo vás tato hudba naprosto rozseká. Rify jsou srozumitelné a předvídatelné. Bohužel se místy písně až nápadně podobají. Nějaká změna by albu rozhodně neuškodila. Výběr úvodní písně (Zákon Jungle) hodnotím velice kladně. Píseň má říz a skvělé vás uvede do masakru, který následně nastane. Velká pochvala patří i mistru zvuku. Ničeho není moc a ničeho není málo.

Svými texty rozhazují Arawn temnotu všude kolem sebe. Tahle temnota vás musí pohltit. Textům sice často chybí hlubší myšlenka a občas využívají banálního rýmu, ale někdy to vážně není na škodu. Do své písně použili i stokrát probrané téma – Lidice. Píseň nese stejný název. Tyto události je sice potřeba si připomínat a kapely podobného ražení musí dávat najevo, že s něčím takovým rozhodně nesouhlasí, ale nezasloužily by si stejnou pozornost i jiné historické události? Je pozitivní, že zpěvákovi přes jeho drsný scream jde velice dobře rozumět každé slovo, proto vám nic nebrání, abyste si texty naplno užili.

Celkově je album vydařené a vřele doporučuji si ho poslechnout. Věřím, že každý na albu odvedl svou práci, jak nejlépe dokáže. Výsledný zvuk nemá chybu. Tato kapela má potenciál nám sdělit něco víc a dostat se blízko k vrcholu české thrashové scény. Snad neusnou na vavřínech a ukážou nám, co je zač velšský bůh podsvětí.

Videoklip k písni Tma: https://bit.ly/2ACwWIm

Zrození kupujte zde: https://www.slovakmetalarmy.sk/produkt/arawn-zrozeni-cd/

Zrození poslouchejte zde: https://arawnbandcz.bandcamp.com/releases